" MIN" FÖRLOSSNING


 Det finns en person som gjorde mig grymt besviken en gång i tiden...
Våra familjer umgicks flitigt, ja så gott som varje dag... De undrade en dag om det inte var dax för min sambo och mig  att förlova oss.....när ni skaffar barn !! slängde jag ur mig....

Tiden gick och min dåvarande sambo och jag bestämde oss för förlovning till slut..sagt & gjort, datum bestämdes och vi beslutade att vi skulle bjuda "paret" på middag & "ställa de mot väggen" att nu var det dax att de "skaffade barn !!

Kvällen kom och middagen avnjöts, ÖVERRASKNINGEN VAR NU NÄRA...Ringarna plockades fram...

OCH DE BÖRJADE SKRATTA.....  ??????????????   VI VÄNTAR BARN !!!!!  sa de.. JUBEL & VISSLINGAR !!!

Sedan började det vanliga snacket om barnvagnar o dyl....Ni kan få låna min sa jag (P var nu  ca 1 1/2 år )

Jag var så Lycklig & förväntansfull för deras skull & bestämde DIREKT att JAG skulle vara med på förlossningen ...
MEN JAG DÅ !! sa den blivande fadern...jag måste ju få vara med !! (vilket jag inte fattade...varför skulle han va med ??  ;)      Vi "kivades" om detta ofta och den blivande mamman skrattade åt oss....

Så kom en dag och jag sitter vid fläkten i köket när den blivande pappan & mamman kommer på besök....det första pappan säger är....Haru TVÅ vagnar & låna ut ???  VA?? vad ska du med TVÅ till ?? det tog ett tag innan Poletten trillade ner...TVILLINGAR !!!!!!!!!!   VA BRA !!! Då får du vara med när den ena föds och jag den andra !!!

ALLA NÖJDA & GLADA !!!! DÅ började vår gemensamma kompis M lägga sig i det hela..HON ville oxå va med ...
SUCK ! hur gör vi nu ?? Äsch ! den blivande pappan hade ju gjort sitt så han får stå över sa vi... ;)

Det blev sommar & magen växte...Vår gemensamma kompis M & hennes familj åkte på semester till Ö-vik med det väntande paret , de hade hyrt en stuga & skulle ha det bra.... VAD HÄNDER DÅ TROR NI ?? !! VÄRKAR !!!

Och var var Denise, som skulle vara med på förlossning?? ...i Dorro så klart .. Och var var M ??....  i Ö-VIK....
Ni kan tänka er va sur jag blev när M fick vara med på förlossning & INTE JAG !!!!

Kommer ALDRIG att förlåta min vännina för att hon inte "knep ihop" så jag fick vara med på förlossningen ...

Förstår ni hur grymt besviken jag blev ??? Det var ju MIN FÖRLOSSNING !!!   ;)

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på de små pojkarna första gången jag såg dem .... och om ca 4 månader så fyller de 17 år..... Tiden går oerhört fort....

Men Minnena bär vi med oss , lika färska....de åldras inte...

Gonatt världen !! Vi ses imorrn !!

Kraam Lustig...psst ! jag tyck nog om dej liite ändå ;)  


Kramar // "Bernice"




Kommentarer
Postat av: Marita

HAHA !! Jag skrattade gott åt detta inlägg / Sorry , inte meningen men det tog inte många rader för mig förrän jag började grubbla , undrar om jag har något finger med i detta !



Känner mig helt oskyldig till att snuva dig på upplevelsen ! Har inte något minne av att du var tingad ! Där skyller jag på lustig .... Men det var en upplevelse man bara får en gång i livet.... ett minne för alltid , det glömmer jag inte !! // Kram

2009-03-25 @ 19:23:32
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Denise svarar Marita





Hmm jojo precis som DU skulle vara oskyldig.. Tjena !! Klart jag va tingad !!



men skyller nog på Lustig ja me ;)



Kraaam

2009-03-25 @ 19:49:10
Postat av: LenaLustig

Vilka goa minnen!! Skrattar gott :) Saknar den där tiden!!

2009-03-28 @ 14:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0