DJUR ÄR GLÄDJE & SORG




Jag är en sån som INTE ska ha djur...blir så lätt orolig och lider så fruktansvärt om de inte mår bra. TROTS att jag vet att jag INTE ska ha några så har jag FLERA stycken...

  Lucifer men kallas Lussekatten ! 
Han är 13 år men fruktansvärt pigg,alert och otroligt social.Sover hos mig ALLA nätter oavsett var jag ligger.

  Saboteur men kallas Sabbo.
Mitt vackra halvblod på 22 år.Mkt speciell herre......MIN ÖGONSTEN !


 Måsart men kallas Måsis.
Vädurkanin på 1 1/2 år..Detta är egentligen Patriks kanin men han kan inte ta hand om honom längre så han bor hos mig nu.Jag letar ett nytt hem till honom för jag har för lite tid för denna älskling..


Förutom denna djur"park" så har jag en del "godingar" till låns emellanåt....

 Sabbo bästa kompis Zeb Mountain..kallas Zeb.
Världens klokaste & snällaste häst...Ägs av Mariana och är 25 år...STILL GOING STRONG !

   Sam & Hugo Söderqvist ! Far och son.
Dessa herrar ägs av min syster yster Anna men jag träffar de ofta ofta...

Sedan träffar man ju alltid på djur som gör extra stort intryck på en..ex Barney..(Theres goding) ,  Palle...(Tandläkarns fantastiska hund) , Milo..syster ysters schäfer...ja listan kan göras hur lång som helst...

Jag har en förmåga att komma överens med djur,tror jag har det från pappa..han var en riktig djurmänniska...ALLA djur gillade honom.


Men vet ni !! Jag är rädd för .......HÖNS ! Usch & fy !....det går kalla kårar utmed ryggen på mig....lite panik får jag...
Då kan ni tänka er en gång för x antal år sedan då en kompis som hade höns bad mig ta hand om dom när de åkte bort och jag skulle plocka ägg....JISSES ! Då va jag liten.... Kommer du ihåg de Marita ??


Dax att avsluta....ska upp för den dagliga promenaden & sedan besöka Palles husse & matte ;)



Gonatt världen! Vi ses imorrn!


Kram D







Kommentarer
Postat av: Marita

HA HA, jag jag kommer så väl ihåg att du tog hand om mina små vänner ! Men att du var RÄDD !! hade jag inte en aning om? Så proffsig som du är med djur så döljde du det väl !! // Kram

2009-03-12 @ 09:04:21
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Denise svarar Marita

Tro väl tusan jag döljde det...Nog är de väl ironiskt att man tar hand om djur på upp till 800 kg & så är man rädd för en liten HÖNA !! =(



Kram kram

2009-03-12 @ 10:27:10
URL: http://dessansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0