SITT VACKERT....




Har inte uppdaterat på ett par dagar.... haft så mkt annat i görningen. Det har ju varit så fina dagar i snart 1 vecka så jag har tillbringat min tid ute istället ....

Har en svensk halvblodshäst på 22 år (den 9 maj) Han är inte som andra hästar ! Har koll på det mesta och tror han är störst, bäst och vackrast (vilket jag oxå tycker)
Jag har haft honom i 11 år och han är min ögonsten i djurvärlden. Jag köpte honom från södra sverige, Varberg. När han kom hit så var det en massa annorlunda saker som "dök" upp.  KNOTT & MYGG !! det gillar han inte, men han har vant sig med åren sen KYLAN...han gillar inte att frysa så täcke mottages tacksamt. MÖRKER...nää vill helst gå in senast 15.00 på eftermiddagarna ,annars "surar" han.

Men SNÖ !!    Finns inget bättre..helst pudersnö så man kan snöbada och blåsa runt det.....


                                                             

Gillar även att vara i ridhuset och busa runt...springa lös & "tvätta sig" i grus....

MEN JAG GILLAR INTE NÄR MATTE FNISSAR OCH SKRATTAR ÅT MIG !! ( jag måste ju vila jag oxå ibland)  


                                                



 
                                               


Har jag en tråkig dag eller känner mig stressad så hjälper han mig att bli glad och lugn igen.....bara jag hör hans gnägg när jag kommer så värms hjärtat ....denna fantastiska varelse på 610 kg gör mig lycklig... och vi har haft fantastiska upplevelser under åren........
 

Nu stiger solen och dax för en "prommis" innan städning.....


Ha en trevlig dag!!!! // Denise
 


Kommentarer
Postat av: Marita

Vilka härliga bilder !!! Tänkt att det gått 11 år redan sen du köpte honom. Tiden går så fort !! Hoppas du får många år till med honom .

Det var väl en hel del år sen du och jag sågs också !! Du gör rätt att ta till vara på det härliga vädret , för hur var det ?? "Efter sol kommer regn" !!! // kram

2009-03-19 @ 11:14:19
URL: http://maritajohansson.blogspot.com
Postat av: Denise svarar Marita



Tiden bara "rusar" iväg men än så är han pigg & alert.

jo nog var det ett tag sedan vi sågs...på ica parkeringen som hastigast om jag inte minns fel...du hade Jimmy med dig. JÄÄÄÄTTE länge sen..



Kram kram

2009-03-19 @ 11:19:25
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: LenaLustig

Halooo! snygg design på bloggen Bernice!!! vilket gott skratt jag fick när jag läste morsan, skägget storyn!! såg och hörde scenariot framför mig :)

2009-03-20 @ 14:17:11
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi, hi en häst som sitter, den måste jag visa Luran men det klart hon kommer bara att klappa skärmen å säga voffe ;-P



Trevlig helg!

2009-03-20 @ 16:12:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Denise svarar Lustig





Ja du fattar ! som vanligt så glappade matintaget innan hjärnan va med SUCK! =)

2009-03-20 @ 17:08:52
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: madagen

hej:)ja är otroligt glad.. hoppas allt är bra med dig.kraam!

2009-03-23 @ 21:50:41
URL: http://madagen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Ja vilken skön still,jag försyår att det är din ögonsten. Vi syns på jobbbet,kram Ulla.

2009-03-24 @ 15:17:45
Postat av: Denise svarar Ulla



Jodu.han är sin egen denna "kuse" tror han e en hund ibland men de passar ju Luran, kanske ska anlita henne att rasta min "voffe " ;)



syns på jobbet min vän !! Kram kram

2009-03-24 @ 16:03:49
URL: http://dessansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0