PROJEKTARBETARE....



Tänk att när man har hus då har man ständigt olika "projekt" som skall göras , man hinner inte bli klar med det ena förrän det är dax att börja med det andra & när man till slut är klar med allt så är det dax att börja om....

Just nu håller vi på att lägga golv i trappen och uppe i hallen. Det har varit en filtmatta , brun & gräslig... Men nu blir det ett snyggt click golv av ek.
Vår trapp var gräslig och min första tanke var att det säkert fanns en snygg trätrapp under all färg som jag kunde "ta fram" men där bedrog jag mig , så jag satte igång att måla vagnstyckena vita och Bengt har nu "klätt in" själva stegen med ek...mkt mkt snyggt , han är duktig min gubbe.

Sedan håller vi på att måla innedörrarna vita och byter handtag.Vi har nu bara 2 stycken kvar och det blir riktigt snyggt faktiskt.
På övervåningen var tanken tidigare att det skulle göras ett badrum till men jag förstod inte varför riktigt .Jag tycker det är viktigare med ordenliga förvaringsutrymmen ,för vad ska man göra av ALL skräp man drar på sig ;)
Så nu är  " förråd " skapat och snart en liten toalett...
Det har ju aldrig varit så brottom med den lilla toan eftersom vi är bara 2 numera här hemma .Allt badrumsporslin är inhandlat , nu skall golvet läggas , väggarna målas och sedan är det bara att installera ... 
Men tanken är att vi skall byta hus inom en ganska snar framtid och då är det ju lika bra att "göra klart" här tycker jag och har beklagat mig lite över att jag aldrig kommer att hinna använda den fina toan  , men Bengan har nu lovat mig att han skall göra den klar innan vi flyttar så att jag åtminstone hinner pinka  1 gång på den.. :/
bilder kommer....

Nä nu är det dax att börja dagen... frukost & Vakna med det Voice...brukar ni se det ??

Ha en trevlig dag på er !! // Denise



Kommentarer
Postat av: Eva

Markus har också lagt ek på självaste trappstegen och målat resten vitt. Skit snyggt! Vi hade också en brun filtmatta innan. Gräsligt!

2009-04-02 @ 00:07:32
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Denise svarar Eva



JAA Visst e de snyggt !! Blir inte så halt heller fast man kunde tro det...Jag är super nöjd!

2009-04-02 @ 18:17:58
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Låter som ni får det skitsnyggt - tror du kan låna ut gubben din?! Ha, ha skulle behöva ett lyft här hemma med...



Ja, allvaret är igång nu. Lite drygt att köra till v-mina, men å andra sidan får man bara vara glad att man har ett jobb i dessa tider...



Stor kram!

2009-04-02 @ 19:43:45
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0