Tankar & Värderingar....

 Blev uppringd av en bekant som berättade ngt tråkigt..naturligtvis elakheter som ngn sagt ,det gör ont i själen när det visar sig att ngn sagt elakheter.....trodde ju & gillade denna person... : (

Ordspråket... Att man ska sopa framför sin egen dörr först.... stämmer här. För..handen på hjärtat ....ALLA har vi väl lik i garderoben?

Varför kan man inte behandla andra som man själv vill bli behandlad ? måste man prata illa om folk ? kan man inte bara vara överens om att man har olika åsikter om saker och ting ? Man har ju rätt att tycka vad man vill men kan man inte behålla det för sig själv ? (för det är ju inte troligt att ALLA tycker om en annan heller..man kan inte göra alla till lags.)

Varför gör man det ? tror man att andra tycker bättre om en  för att man pratar illa om ngn annan ? vilken miss !
Tänk till en extra gång !! för...kan hon/han prata illa om ngn
 MED MIG så kan hon/han prata illa OM MIG med ngn annan. HAR NI TÄNKT PÅ DET??????

Nää oavsett vad ngn säger om mig så tänker jag vara tyst för till slut så kommer de som "trodde" på skvallret att upptäcka hur de ligger till och DÅ !!..vem har då gjort bort sig ??????????

Jag är trött på att försvara mig mot skitsnack....det är förresten ingen mening heller för såna personer skulle aldrig erkänna sina fel och brister utan "blåljuga"  om jag fråga vad de sagt, alltför att klara sig själva..SUCK !!

Jag tycker synd  om er ! Ni har alldeles för dålig självkänsla...ni måste lära er att tänka bättre tankar om ER SJÄLVA ,för då behöver ni inte "prata strunt" för att bli mer omtyckt ,utan för den NI är...Ni har missuppfattat hela grejen..

Kom ihåg att det ALLTID finns ngn som kan berätta ngt om dig som du inte vill skall sägas !!!


Jag tänker INTE säga ngt elakt tillbaka om denna person.. för isåfall är jag lika "usel"....men besviken är jag : /

DU som pratar illa om ngn....rannsaka ditt EGET beteende först... Om man inte har ngt snällt att säga :va tyst istället
Vi måste även tänka på våra barn och ungdomar.....vad lär vi dom?...inte konstigt att det finns mobbing på våra skolor & arbetsplatser.


Jag vet att jag är BETYDELSEFULL OCH VIKTIG för den här personen som "pratar" om mig ,för annars skulle väl inte personen "prata " om mig ,utan inte "bry sig"... eller??? 

Gillar er ALLA som har ngt elakt att säga om mig och de mina ,TACK för att ni "bryr" er !!


Älskar er min bokstavsfamilj !

Gonatt världen ! Vi ses imorrn !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0