Frid......

Äntligen har en viss sorts frid lagt sig över detta hem..Min äldsta son har varit i Göteborg med ett par kompisar över helgen och det är ju kul..men måste man KÖRA BIL dit ??? Suck och gnissel....jag blir nervös över detta ,provade diplomatiskt att tala sonen till rätta - att nog vore det väl ändå skönt med tåg??...men nähä då... :( bil blev de och så fick man svettningar & myrkryp och inte sov man nå`t den natten....med ett litet ynkligt - kör försiktigt då.. så infann sig huvudvärken direkt...13 timmar senare (när man både klättrar på väggarna & äter tapeter) så pinglar de till i mobilen.... VI ÄR FRAMME !! Då gick jag & la mig !!! Hmm 2 dagar senare var friden över...Hemfärden !! :/ Nu gick ju allt vägen, för grabbarna är hemma och jag kan fortsätta & sova på nätterna ... ;)

Ibland "lider" jag över att inte ha "full koll" på mina barn...(förstå mig rätt nu) jag blir lätt orolig att de inte äter nog,kärleksbekymmer ,att de inte mår bra osv osv ....när de sen bor 14 mil bort så är det ännu värre,(jag tröstar mig med att de bor på samma ort och har varandra om det kniper)

Det svåraste jobb man har är jobbet som förälder...när är man OK & när är man en plåga.?.?..hur mkt ska man lägga sig i ??,när ska man ge "goda råd" ?? & när är man pinsam?? det kommer vi aldrig & veta...vi får fortsätta att gissa & hoppas att vi e rätt OK ändå...

Det är bara att inse.....att man är mänsklig..


Gonatt "Andesas"!.....gonatt "puffen"! ÄLSKAR ER !!!

Gonatt Världen! vi ses imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0