LÄNGE SEDAN............



Var det jag skrev....Andreas har varit hemma en sväng , inventering på kontoret här som tyvärr nu ska läggas ner. Visst är det synd att det snart inte är ngt kvar av vårt inland. Som "små företagare" är du sårbar när kundkretsen blir för liten och leverantörerna kräver inköp av allt större partier. HUR ska en liten butik klara av att sälja dessa stora partier ?
De stora företagen "lägger ner" istället eller flyttar verksamheten till storstäder osv...Vilket leder till en större arbetslöshet här istället...snacka om ekorrhjul.
Jag tycker verkligen synd om alla unga , nybildade familjer som står där i startskottet med nyköpt hus & småbarn med allt vad det innebär med lån osv... Inte är det så lätt att flytta till jobb heller för man står ju där med huset , vem ska köpa det , vem vågar i dessa tider ???Om jag skulle bli arbetslös så skulle jag trots allt klara mig lite bättre eftersom jag har lite lån , vuxna barn och behöver inga materiella ting...jag har ju redan köpt det.
Nää fy och Usch .. detta går att prata om hur länge som helst...

Igår var jag till L-sele & hälsa på Patrik & Lena , roligt roligt...hade inget speciellt ärende utan åkte bara ändå. Jag ÄLSKAR verkligen att köra bil... Kom hem vid 21-tiden , glad & nöjd över dagen...

Idag städar jag...Bläää men nu ska jag ta ett avbrott i allt .....åker till stallet nu....vi ses kanske senare !!

Hej svejs så länge....... // D



 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jajamensan! Det är bara och titta förbi. Jag hoppas att dom tänker klämma ut några fler under påsken nu bara ;)



GLAD PÅSK på Er!!



Kramelikram

2009-04-09 @ 01:04:39
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

En riktigt glad påsk! Tänkte starta upp kvastskrället med lite raketbränsle kring åtta tiden ikväll, så det är bara att du kommer förbi då! ;-)

2009-04-09 @ 09:25:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marita

GLAD PÅSK !! ÖNSKAR VI DIG OCH HELA DIN FAMILJ !!! // KRAM

2009-04-09 @ 09:48:15
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0