RIS & ROS....



Igår kväll var jag på ett " möte / kurs " Jaa.. jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Ridklubben har iaf träffar på ABF där vi tillsammans skall försöka få klubben att se framåt..
Men innan man kan se framåt så måste ALLT gammalt "groll " läggas bort...för EVIGT ... hur gör man det??
Inte lätt....Tyvärr är människan duktig på att klaga på andra men dålig på att inse sina egna fel... varför skall det vara så svårt att hjälpas åt ?? Att prata med den det berör ?? Vågar vi  inte eller vill vi att det ska "gå åt H-vete ?? Jag vet faktiskt inte....
JAG tycker att träffarna var ett BRA initiativ .... GER man så FÅR man....

Jag måste "ROSA" alla som vill  hjälpa till , nu menar jag inte bara de som "jobbar" aktivt , utan även de som GER SIN ÅSIKT / FÖRSLAG PÅ  hur klubben kan förändras & förbättras....

Sedan "RISA" alla gnällspikar   , de som bara "vill ha" men inte "ge", som ständigt "risar" men aldrig "rosar"

Hmm Jag kan erkänna att jag hör nog till båda.....men insikt är bra så man kan göra ngt åt det...

Tillsammans är vi starka och orkar jobba för att barn , ungdommar & vuxna kan få en meningsfull och rolig gemenskap.


   



Det är MYCKET roligare att tillhöra VI än JAG  =)         Eller hur ???


Kram // Denise








Kommentarer
Postat av: Marita

Hej vännen ! Hoppas verkligen det löser sig med ridklubbben. Den har ju en historia med sig där jag har fått varit en av dom som fått delta.



Stå på dig och ta hammaren och slå ner gnällspikarna så hårt det går , inte ett huvud ska sticka upp !! // kram

2009-04-02 @ 23:18:06
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Denise svarar Marita



Ja nog har den en historia allt, som vi skall vara stolt över.. Vi har kämpat HÅRT för den och DU har sannerligen hört till den.

INTE tänker JAG ge upp den , har jobbat för hårt & mycket för det.



Men hammare vette sjutton....SÅG !! jag sågar skallarna av dom ist. ;)

Kram kram

2009-04-03 @ 08:31:01
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Visste inte att ni hade sådana träffar. Hoppas att det löser sig med gnällspiken.

2009-04-03 @ 09:24:29
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Bra inlägg som nog beskriver något som är symptomatiskt för de flesta organisationer /ideella föeningar, alltid finns det sådana gnällspikar, men som du skriver verkar ni ju vara på rätt väg och hanterar detta - hoppas således att allt löser sig för klubben!

2009-04-05 @ 11:36:27
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0