SPÅRLÖST.............

borta har solen varit idag...lite sur blir jag allt.Här har man jobbat hela helgen och solen har strålat ..när man sedan planerar en dag ledigt med promenad, ridning och mc åkning DÅ REGNAR DET !

Dagen fick istället tillbringas inomhus med putsning och gardinbyte .Sedan en tur till stallet där 2 blöta lr genomsura "herrar" väntade på att ÄNTLIGEN få gå in.Efter idogt jobbande av mig för att få av leran ur pälsarna på dem (för nog ska de rulla runt i blötan oxå) och få på filtar så de skulle torka upp så bar det av hemåt för middag. 

C & P dök upp , kul ! men det var nog mest Måsis de var ute efter  ;) Men lite kaffe fick jag iaf bjuda på...Åkte sedan en sväng upp till svärmor och "vrålfikade"...ALLTID lika fantastisk trevligt...
När jag tänker efter så har jag ALLTID haft tur med mina svärmödrar...2 av mina f.d svärmödrar tänker jag på lite nu & då...ingen av de finns i livet längre men i minnet finns de kvar för evigt.....
En av dem sa när sonen & jag gick skilda vägar .... - Du e min jänta ändå . Det kändes i MITT hjärta och det har jag burit med mig sedan dess.
Den andra hon var det snällaste och raraste jag träffat.....Hon fick cancer och sa på sjukhuset att hon hade 6 pojkar OCH fick 6 flickor på köpet...hon var glad att K hade mig...Det var nog tur att VI hade varandra tycker jag , för det var en tuff tid.
Min nuvarande svärmor är en fantastisk "matmamma" hon föder upp mig på godsaker =) Snäll och givmild...Hon bryr sig om MIG...Bengan brukar säga att hon bryr sig mer om mig än honom...naturligtvis är det inte sant... men hon är för "go". När jag kom hem efter att ha kört Mc i Falun så sa hon att hon varit så orolig.  -Jag gillar inte att DU ska fara runt på vägarna ,tänk om det händer dig något. Då skratta gubben...-Brorsan & jag har åkt Mc i 30 år och farit runt överallt och inte har hon varit orolig för oss. 

Undra hur bra svärmor jag är ????

Go natt världen ! vi ses imorrn !!

puss på er min bokstavsfamilj ! // kram



Kommentarer
Postat av: Miranda

Trevlig Valborg på Er allihopa! Kram

2009-04-30 @ 09:46:27
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: LenaLustig

Haloooo!

Jag tror att du är en kanon mysig svärmor :)

2009-05-04 @ 21:10:05
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja, svärmödrar brukar man ju höra en massa om, men jag liksom du har egentligen bara haft bra, och min nuvarande är Kanon!!! Snäll, omtänksam och lika galen som jag :-)

2009-05-10 @ 17:57:58
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0