FLYTTLASSET...


gick i förrgår... =( Jaa inte för mig eller oss eller så..utan för....



   Min Måsis  


Måsis eller Måsart som han heter...kom till mig i November förra året . Det var egentligen min sons kanin, men eftersom han skulle ut och praktisera så blev det lite svårt för honom att ha honom....Och då är mamma allt bra och ha ; ) Nä skämt o sido visserligen blev jag väl inte så lycklig men måste erkänna att lättsammare kanin får man leta efter....OCH  måste erkänna att jag fullkomligt ÄLSKAR den kaninen.

Han är van att vara lös , går på låda...alltså toalett !! Billig i drift, van att vara ute sommar som vinter, van att åka buss ( P forsslade honom i kattbur varje vecka  utan bekymmer) , går i koppel , klippa klorna , borsta osv...

MEN.. visserligen var vår katt och han toppenkompisar men synd om honom var det.....lite rörelse är det i vårt hus nu när det inte finns ngr barn här och vi jobbar hela dagarna...
Han blev så himla ivrig och busig när man kom hem och jag hade STÄNDIGT dåligt samvete för honom...

Efter många om och men så bestämde jag mig för att han måste få ett nytt hem,DET beslutet var inte lätt kan jag säga, ni som känner mig vet... helst ville jag att han skulle komma till en familj med barn eftersom han gillar bus och stoj och är så himla snäll...

Såå i förrgår gick "lasset" till en familj med 2 barn.....jag var själv dit med honom och han kommer definitivt att få det TOPPENBRA där....De hade även en hund som blev helt överlycklig och "tvättade" honom hela tiden .....Han kommer att bo både inne i deras hus och ute i ladugården hos hästarna ..... 

       



Det bästa är att han bor så nära att jag kan åka och hälsa på honom....den "stora" flickan i familjen undrade om hon kunde döpa om honom, javisst ! sa jag , vad vill du att han ska heta då ?....


Så nu heter han TUSSE !  mycket passande namn tycker jag....



Ha de´gott alla !! // Denise









Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Tack, tack! Som du förstår så är det därför brädan dröjt, har mått så in i h-vete illa att jag inte gjort många knop här hemma, så fort det lättar lovar jag ta att ta tag i projektet :-)

2009-08-23 @ 19:39:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sä mysigt!!! :) Bra för kalle kanin :) (det va väl ett bra namn?) Om jag skaffar en kanin ngn ska han heta Kalle Kanin :)

2009-08-25 @ 18:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0