HOLLYWOOD........


 

 NÄ.... vad står det ???.................. Hammarstrand !
 

När Bengan och jag åkte runt i Dalarna så hade vi bestämt att besöka Thailänska Paviljongen och Döda fallet på hemvägen...nu blev det ju inte så eftersom Bengan blev lite "sjuk" .

Sagt och gjort... stuga bokades på kopparhällans camping i Hammarstrand ....

 Avresan fredag....

 campingen  uppackning vid stugan

Efter att ha ätit så drog vi mot Döda Fallet......Fallet utan vatten ! Värt ett besök......... Läs mer här...........
http://www.lansstyrelsen.se/jamtland/amnen/naturvard/Skyddad_natur/Naturreservat_sok_AO/doda_fallet.htm

 



 Döda Fallet.....

 





 Jag for på skalle.... 









Som ni ser så kunde man vandra ner , upp och runt fallet....en hel del steg ! Tänk vad vatten som dånat utför här tidigare...

Efter detta fortsatte vi till Thailändska Paviljongen i Utanede....läs..http://www.ragunda.se:81/thaipav/

Mitt ute i ingenstans....Märkligt !!

 











 Offer tempel...för att hålla onda andar borta







Lördag morgon bjöd på STRÅLANDE SOL !!  efter frukost begav vi oss till ZORBACENTER för att titta på

GRÄSKLIPPAR RACE !! 

 klara...färdiga...GÅ !






 mot start...

 Hej va det går !!

Det var FANTASTISKT roligt !! En "förare" hade lastat sin klippare och kommit ända från GÄVLE !! kan ni fatta ..åka 35 mil enkel väg för att delta...

Sedan var det Atv race...fyrhjulingar....Det kördes parallell körning...utslagning...först var det små knattar som hade uppvisning....en del var så små ,knappt de nådde ner ..






Sedan var det dax för de tävlande...ungdomar på racer maskiner......

 det var både slalom ...
 och hopp...


sedan var det dax för arbetsmaskiner....ni vet gubbar !!


 köra ner käppar, backa & över stockar
 Jag e värst ! ja ha 6 hjul på min

Toppen roligt !!! Läs....http://www.zorbsweden.se/

Eftermiddagen avslutades med ett besök på Krångede Museum och vandring längs timmerrännan....

 Turbin från kraftverket..



 timmerrännan
 
 dammluckor stängda..

 låång ränna.......

Naturligtvis så gjorde vi en del annat oxå.....åkte små fantastiskt snirkliga Mc vägar längs älven....stannade vid en hängbro...

 Vackert !!

Sedan åt vi gott , frossade i godis och spelade yatzy.....

Söndag morgon..... SPÖREGN !!

Packade, städade ur stugan och begav oss hemmåt...

När jag kom till Ramsele var jag så blöt i skorna att jag fick lov att köpa Jägarstrumpor på statoil macken...kastade sulorna och lindade in fötterna i plastpåsar, på med skorna  , styrkte mig med lite varmt kaffe & iväg...bara 10 mil kvar...

Hem kom vi och torr om fötterna var jag ....

Bengan har nu krypigt till kojs och snart dax för mig med...Första arbetsdagen stundar, nu slut på semestern...


Sov gott !! // Denise


                  






Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder, som du vet har vi fiskat, kokat och ätit kräftor (ja inte ja, men Anders o kompani). Godnatt från en som jobbat en vecka.

2009-08-16 @ 21:33:20
Postat av: Anonym

Hej Anonym !! =)



Jo ...men inte har de bara ÄTIT kräftorna, hörde TYDLIGT! att de innehöll en hel del VÄTSKA oxå ;)



Kram kram !!

2009-08-16 @ 21:50:21
Postat av: LenaLustig

Myspys, säger jag bara!

2009-08-20 @ 10:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0