BARNENS TID..........

 



                                                           

När mina barn var små så var det ett himla stökande och bökande...... Jag hade som tradition att vi skulle måla på fönstren tillsammans.Tyvärr blev det aldrig så att jag knäppte ngr kort på mina fönster,vilket är synd för de blev olika för varje år och riktigt fina om jag får säga det själv.Jag hade fått tag på fantastiska schabloner med julmotiv som vi använde oss av och en hel del andra knep & knåp.Vi gjorde alltid iordning fönstren till skyltsöndagen och pojkarna tyckte det var så roligt att måla sina fönster.

På julaftonsmorgon hade tomten varit förbi med ett paket så inte pojkarna skulle behöva vänta så länge, tomtegröt och skinksmörgås åts och sedan dax att klä granen.
Kalle Anka tittande och kaffe var ett måste... och sedan var det dax för julmiddag och paketöppning.

Att se barn öppna paket är fantastiskt.


Eftersom barnen växer upp förändras jultraditionen lite, jag har slutat måla fönster, bakar mindre kakor osv
MEN köper inte mindre julklappar.

Bengt och jag säger ALLTID att vi inte ska köpa julklappar åt varandra utan istället göra något tillsammans för pengarna.Men inte kan vi hålla det, det blir ett paket ändå.

Denna julafton tillbringades med en syster,svåger och syskonbarn..nja barn o barn han är ju 35 år .
Mina söner Andreas & Patrik och min svärmor Asta och Bengt och jag förståss.

När det var dax för paketöppning så visade det sig att även jag fått en del paket.Jag fick många fina saker...
Ett paket som jag öppnade var från Zeb....hmm undrar om inte hans matte hade ett finger med i spelet

  Zeb

Hans matte och jag har haft våra hästar tillsammans i 8 år och vi hjälps åt att med att sköta om dom.Vi litar så mkt på varandra och har samma "syn" på hur de ska skötas så det känns som man har två hästar istället för en.

När jag öppnade paketet fann jag......

   Jag blev så rörd att tårarna strömmade ner för kinderna.....


När jag sedan öppnade paketet från sonen Andreas och gubben Bengt så brakade hela niagara fallet lös.... jag blev så överraskad så jag visste inte vad jag skulle säga......Detta var i paketet............

 Min bara min....


JAG måste ha varit riktigt riktigt snäll iår....



 En bit av systersonen Mattias  svågern Anders

 svärmor Asta   Syster yster Anna



 min trötter  

 patrik
  Andreas                 




Tack mina nära och kära för att ni förgyllde min jul.............




Jag älskar er min bokstavfamilj !!!

                                                     Kram kram !!






Kommentarer
Postat av: Uncle Däckbengt

Håjt!!!!

Ja det var ingen dålig Julklapp,du fick av Bengt...Jag undrar vad han fick av dej.På fotot såg han totalt utpumpad....Har någonstans läst,att det har blivt populärt att ge bort upplevelser....L

2009-12-29 @ 12:46:27
URL: http://www.dackbengt.zoomin.se
Postat av: Maggan

Gott Nytt År på er med!

Ja, det är bra att veta att man kan få hjälp, men oftast är det ju samma personer hela tiden som ställer upp och hjälper till... vill ju inte slita ut er! Men samma här, kan jag hjälpa till så gör jag det, det är bara att ringa.

Jag har kollat upp resten av jourerna, så nu ska det funka, men helgens var väldigt röriga,om man försökte läsa schemat s, tur det löste sig.

Ha det gott!

Kram

2009-12-30 @ 14:32:28
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0