LITE FAMILLIA............

 

Jag får ofta höra att min familj e lite "knasiga" ....Ni som känner oss vet hur vi är men jag tror "de" ljuger på oss ;)  När min skogsmulle skulle "träda in i familjen" så togs det i hand och beklagades ..... din stackare sa de befintliga svågrarna....vi ha de int lätt ska du veta....skynda dig o spring !! ....Vilket gav svar på tal av fruarna ,alltså mina kära systrar.....så illa kan de int vara...ni är ju kvar...Hehe mållösa är vi inte...  Vi är 5 flickor och 2 pojkar.....mamma gav flickorna namn och pappa pojkarna....(lite orättvist)
Sen kan jag inte förstå att alla tycker vi har så besvärligt med namnen....LYSSNA NU !!



   
   
Svägerskan Elisabet (alias Viola) ... Lilla storebror ... syster yster Birgitta (alias Anna)                                                                                                                     

  Till vänster storamellan syster Kerstin....& till höger storastora syster Maggan

Sedan har jag en ..stora storebror Tommy & en stora lillasyster Astrid... Sedan jag ..."sladdis"  Denise ( alias Carola )...... De va väl enkelt !!!

Alltså..Stora storasyster..stora storebror...Lilla storebror..stora mellansyster...stora lillasyster och syster yster. Alla dessa alias e ju förståss lite knepigare...sk Yrkesnamn  & familjenamn....ex yrkesnamn Denise och familjenamn Carola....

LÄTT SOM EN PLÄTT !!!

Japp..familjen är stor... 7 barn, 4 svågrar, 2 svägerskor, 17 barnbarn, 22 barnbarnsbarn... osv..osv...

Hmmm .... det börjar nog ta stopp med barnafödandet i släkten för....snart finns inga namn lediga......

Ni som nu tittar in hos mig får gärna lämna en kommentar eller kanske ett förslag på namn att lämna vidare.. ;)

P.S jag e glad ja blev flicka..tycker inte ja passar som en Lars-Gunnar.. D.S


Gonatt världen!! Vi ses imorrn !!  Kram Denise /Carola


Kommentarer
Postat av: LenaLustig

Tur att jag haft ngr år på mig att lära mig namnen och stor el. liten,det är en djungel!!!!

2009-02-26 @ 17:55:05
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ha, ha antar att du är Denise tillika Ingabritt och favorit Holgers dotter?! Härligt att släktforska när vi är en så okomplicerad släkt med miljarder syskon hit och dit. Men din mor och mon morfar Einar var syskon, du å morsan tillika Ruth kusiner å jag å dina kottar således tremänningar - förutsatt att du är den ajg tro, ramlade in här för första gången ikväll... och ÄR du nu inte den jag tror, så trod du säkert att jag är helt galen, å då är du väl inte ite på allt för svag is fniss Ha det gott, ska sluta mitt svammel nu. Punkt.

2009-02-26 @ 22:08:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Patrik

Ja nu var det ju problem... Namnen börjar ju bli lite knepiga men jag har ju tänkt ut några namn. Om det blir en dotter så får hon heta Britta-Stina Kotteskalle Nilsson, blir det en son får han heta Lars-Göran Babbeälskare Nilsson och blir det en till unge vars kön vi icket vet... så blir det en Rut-Ejnar! :P Så svårt är det ju inte ;)

2009-02-28 @ 21:29:59
URL: http://amzei.blogg.se/
Postat av: Marita

Det tog ett tag innan jag fick kläm på detta inlägg ! Jag har ju träffat dom flesta av din släkt men skyller på att det var några år sen !!// kram

2009-03-01 @ 11:17:51
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Denise svarar Marita

Haha...skyll på det du!! du börjar bli senil bara....erkänn!!



kram =)

2009-03-03 @ 21:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0