EN VECKA..............


har vi avverkat på motorcykel.... Vi hade bestämt att vi skulle åka Siljan runt men Denise fick lite fel på "gps systemet" och glömde svänga....   Nåja så här var det....

 packat och klart för avfärd............

 mot östersund och tanken var att vi skulle äta lunch på någon vacker rastplats när vi svängt av mot Mora.... men inte fanns det ngn vacker rastplats inte ..... så vid Åsarna var jag så uthungrad att jag nästan liknade en stövare

  
snart mat.....   mätta & belåtna....             nedpackning.............           snart redo för avfärd....

När vi efter lunchen var ifärd med att klä oss för fortsatt färd så dök ett par bekanta ansikten upp....Kristina och Magnus ,
nog visste jag att de bodde i Åsarna men att de skulle åka förbi och se oss så precis... Trevligt !

En sak som är mkt trevligt med mc körning är att alla mc åkare hälsar på varandra , både stillastående och vid körning...så när jag åkte förbi ett gäng som stod på en avtagsväg och hejjade stort så hejjade jag tillbaka ..... när vi sedan stannade för att fika så säger Bengan att han trodde jag skulle stanna eftersom det var familjen Oscarsson, på väg hem från Gotland som rastade ??!!... "VICKET JÄKLA BLINDSTYRE MAN ÄR " !!!

I Mora slog vi upp vårt tält för första övernattning..... gick runt stan och letade ett ställe som kunde utfodra två...nja en uthungrad stackare.......när vi tillslut ätit och kom tillbaka på campingen visade det sig att där fanns flera matställen att välja på..... BLINDSTYRE !!

    

Här bor vi......           Mora gågata......               Mora kyrka.........               kvällfika


                

vasalöpare påväg mot..............             


  målet !!                     


På morgonen packade vi ihop och färden riktades mot Borlänge... vi skulle åka Siljan ned var det tänkt  MEN som sagt så fick jag ngt fel på navigeringen eller var det kanske tanken på att kanske kanske kunna träffa på Björn Skifs som gjorde att jag drogs inåt landet och landade i VANSBRO !!   JAJA vi blev iaf förskräckligt kaffetörstiga så vi stannade till på ett otroligt trevligt fik...

( sötsaker är det BÄSTA jag vet  , och ngn Skifs såg jag inte till, inte ens en liten Skifsmamma   )

Hittade till Borlänge gjorde jag iallafall !! och till Tyllsnäs udde där vi bokade en stuga !! OJ OJ vilket ställe.... vackert ute på en udde med vackra båtar i hamnen......DÄR blev det kortslutning...(måste bero på att det började regna) för jag glömde bort att ta ngr bilder TYVÄRR !!.... Tanken med att åka till Borlänge var att vi planerat ett besök på vägverkets museum, snacka om besvikelse....( tur jag hade kortslutning där också ) annars var det som en alldeles vanlig dag....tidningen intervjuade oss....körde Mc på gågata & gång - cykelbanan utanför hos polisen....
                                                               TURISTER !! 

Morgonen därpå så bar det iväg mot....Falun med en mellanlandning i Torsås......

MEN det tar vi imorgon.......


Gonatt världen !! Vi ses i morrn !! //  Denise









 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0