FUNDERINGAR...........


Ofta går  "mönstren" igen som man säger...vi överför våra värderingar på barnen.....ÄR det verkligen så ??? VAD är det isf som gör att vissa faller ur "mönstren" ???

Jag är uppvuxen i en sk. kärnfamilj. Mor & far gjorde allt "rätt " .....gifte sig och första barnet kom 1 år senare  och efterhand så  dök 6 till upp... Av oss 7 barn så är det bara 1 av oss som har / hade kärnfamlj. Min äldsta syster lever idag med en annan man eftersom hon blev änka i 40 års-åldern.
Vi andra 6 har inte sk kärnfamiljer....Jag och lilla storebror ligger nog sämst till i ligan  ; ), för vi har barn på 2 håll och lever i ett 3:e  förhållande.....Min minsta stora syster lever med samma karl som hon har barn med och han är 35 år år MEN min svåger har sedan tidager ännu en son...(så de har levt med varandra lääänge , nästan "kärnisar" )
Så Varför har vi andra 5 "ramlat" ur ?? tiderna förändras visserligen.....äldsta syrran är född på 40-talet och jag på 60-talet , var det mer " opassande" att skiljas då ?? Ja det kanske det var..... men tror inte på det riktigt.....
HON HITTADE HELT ENKELT SIN SOULMATE DIREKT...  Jag tror att var och en av oss har en soulmate någonstans och om man tänker på det så behöver man inte prata illa om sitt ex , vilket jag tycker är bedrövligt , man har ju trots allt tyckt om personen annars hade man ju aldrig varit tillsammans....( klart "sol & vårare" finns ju som utnyttjar andra men de behöver en undersökning på toppen för de är REN ELAKHET )

Min son A har 5 syskon....4 på pappas och 1 hos mig. Sonen P har 1 hos mig och 3 hos pappa, sedan har pappas fru 1 sedan tidigare....

Visst låter det rörigt ?? Men allt fler familjer ser ut så idag...halvsyskon hit och dit....är detta den "nya" kärnfamiljen ??
Ja det verkar inte bättre....MEN ÄR DET EN NACKDEL ??  Behöver inte vara så  för det är VI föräldrar som gör det till en nackdel...tex

Jag lever som granne med min yngsta sons pappa......Vi har INGET emot det......visst tycker omgivningen att det är lite knepigt....TYVÄRR har nog andra större bekymmer av det än vi... Är det knepigt ?? nää det är faktiskt väldigt praktiskt.
Fast vi inte lever med varandra längre så är han en stor del i mitt liv.....HAN ÄR JU MIN SONS PAPPA.... Jag tror att vi har bättre och trevligare förhållningssätt mot varandra än många andra JUST för att vi lever så nära varandra.Vi har umgåtts familjevis när så har behövts utan "knussel".... Det gäller att jobba mot samma mål bara.....(klart det har varit trassel hos oss också  men hinder är till för att övervinnas )

Jag tror helt enkelt att det gäller att hitta "rätt"  partner för just mig... Den som inte passar mig KAN vara rätt för ngn annan.
Det var svårare förr helt enkelt, opassande att få barn som ogift , skilja sig skulle man inte , avstånden och färdmedlen osv osv

Jag brukar skoja med mina söner & säga att de inte ska ha så brottom , Lev livet  , flytta & se er omkring....för...
 JAG VILL INTE BLI FARMOR ÄN !!  ; )  Det kanske är så att man MÅSTE..........

 KYSSA EN HEL MASSA GRODOR INNAN MAN HITTAR SIN PRINS eller PRINSESSA  !!


Jag har slutat pussa grodor nu..... ; )



Ha en trevlig söndag !!           // Denise








Kommentarer
Postat av: Marita

Helt rätt !! Finns inget rätt eller fel. Huvudsaken man är lycklig.. man måste följa sitt hjärta , det har du gjort !!! Kram



Ps... Jag hänger ju inte med tiden längre.. Enligt läkaren jag hade när Hanna skulle födas var jag unik ??? Fattade 0 ??? Jo, 4 barn med samma karl !!! Så idag är kärnfamiljen precis som du beskriver den ... Underbart att livet förändras och inte alltid är som förr !!! Kram

2009-07-07 @ 23:10:39
URL: http://maritajohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0