EN LITEN HISTORIA.........

Om blommor var det ja.... En dag tidigare i veckan så satt vi på jobbet och pratade om examen & student som var på gång. Jag sa att jag hade beställt så fina studentblommor till Patrik , kom en av mina kära arbetskamrater på att hon kanske hade glömt att beställa blommor till sin systerdotter som hade examen från grundskolan. Sagt och gjort ! hon lyfte telefonluren och ringde blomsterhandeln och följande samtal utspelar sig.. :

-  Blomsterhandeln !
-  Jo hej ! detta är .... , har jag ngn beställning på blommor till på fredag hos er ?
   (antagligen hade hon det, men drabbats av tillfällig demens )
- Ja men va bra ! gör ett sådant där MORSDAGSARRANGEMANG .

VA ??? MORDAGSARRANGEMANG ?????????
   Var det inte examen för en 16 åring ???

Jag skrattade så jag vek mig dubbel =)
sedan kunde jag inte låta bli att retas lite om detta... Tusan måste nog ringa och ändra min beställning till ett .... FARSDAGSARRANGEMANG !


Inte blev det bättre av att hon hade oturen att möta mig på blomster när vi skulle hämta ut våra ARRANGEMANG. Var ju bara tvungen att skoja om det liiiite till . ;)

Min son var iaf nöjd med sina blommor och jag tror nog  systerdottern var det också =)

Ha en trevlig dag !!! // Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0