NU ÄR DE´ SLUUUUT.............



I går morse klev Bengan och jag upp med tuppen , packade bilen med allehanda prylar och presenter. Blommorna jag beställt på blomster var FANTASTISKT vackra....(har föresten en liten fnissig historia om blommor vid ett annat tillfälle ) Nåja...iväg bar det till Lycksele..

Efter inhandling av bäddmadrass och baden baden dyna till svärmor blev de Dollar åt Ridklubben , stryka mina byxor hos Patrik eftersom jag glömt mitt strykjärn där sedan Balen. Bengan satte upp en hylla och en tavla i hans lägenhet och naturligtvis fick vi i oss lite fika.

Vid 12.30 bar det av upp till skolan.Kenneth ( P´s pappa) med familj , Andreas, Bengan och jag väntade bland alla andra på att studenterna skulle komma tågande.....



 Studentringen... Hit in kommer alla studenter
 väntan känns låååååång
 Men nu kommer de nog nerför backen.....

 Fanbärarna med alla studenter i släptåg

 Patrik  HR 3

 På väg in i studentringen....

  HÄR ÄR VI !!!!!

Lite lustigt såg det ut när ALLA sträckte upp sina skyltar så att studenterna skulle hitta rätt på sina familjer....

Efter mycket letande och ropande så hitta jag rätt på sonen och blommor skulle ges och delas ut och kort skulle knäppas.....
 Nybakad  Kock aspirant !

 Stolta föräldrar.............
 små syskon men ängla fattas...

Sedan bar det iväg för kortegen.... både bilar, traktorer och  lastbilar användes som fortskaffningsmedel..... Det var mycket folk i farten denna dag... hela kortegevägen kantades av människor............
 Alle man ombord !!!
 Hej då !!!!!!
     

 Patrik på flaket........

De hade en hel del roliga slogans på sina fordon oxå.....
 Hotell & restaurang...
 Fyndigt

Efter kortegen fick vi låna sonen en sväng för studentmiddag på skogskåtan Ansia Camping...
Fantastiskt god mat ....där presenter delades ut och vi hade en trevlig stund tillsammans...... fler kort togs naturligtvis oxå....

  Bröderna bus
 Pappa med familj




När middagen var avklarad skjutsade vi hem studenten och letade oss hemåt mot Dorotea.....


Studenterna skulle träffas på kvällen och jag anar att de inte har vaknat ännu.....


Nu skall jag snart gå till jobbet...... Ha en bra dag !! // Denise












Kommentarer
Postat av: LenaLustig

Har gåshud!!! vilken fantastisk dag!! Liten blir stor :)

2009-06-13 @ 20:32:55
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken toppen dag den nybakta studenten verkar ha haft! :-)

2009-06-13 @ 21:11:30
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0