FÖRSTA FÖRBANDSLÅDAN.......



Imorse när jag klev upp så blinkade min dator... jag hade glömt den på igår när jag gick i säng. TYPISKT !! (jag som brukade tjata på ungarna att de skulle stänga av datorer , tv ´n osv osv... sådan mamma- sådana barn  )

Fick iaf då syn på en text som fångade min blick och uppmärksamhet.......


Sonen Patrik har skrivit detta på sin blogg.....


Min mamma, Denisé Nilsson är en människa med ett hjärta av guld. Hon tar alla under hennes "Vingar" både främmande så som gamla. Hon ger alla en chans oavsett vad och såfort det krisar sig för någon är hon där som en "första förbands låda" och får en genast att må mycket bättre. Hon är vell inte så himla gammal om du frågar mig men hon har mycket i sitt huvud och är väldigt bra på att ge råd och hjälpa till när livet känns jobbigt.

Hon har stöttat mig trots att jag inte visat uppskattning, hon är oftast den som får ta "skiten" ifrån mig och detta sårar henne oftast. En mamma som henne är jag knappast värd och jag kan säga... ingen skulle stå ut med mig så som hon gör. Det kanske är en mamma-son relation vad vet jag? Men ibland är jag förvånad över att hon inte bara skiter i mig totalt.
Vi bor över 10 mil ifrån varran men hon är trots det alltid i full huggning och försöker hela tiden stötta mig :) Hon är oftast den människa som får reda på allt innan någon annan får det. Morsan är helt enkelt bäst! Och när JAG blir "stor" vill jag bli som hon.

Tack för allting du gör för mig mamma. Du är bäst!



Tårarna började trilla och HELA jag blev alldeles varm.......    Jag är  GÄRNA både "tolk " och " första förbands låda"....

I min mobil har jag en annan text från den andra sonen som jag ALLTID kommer att spara.....


JAG ÄR LYCKLIG ÖVER ATT FÅ VARA MAMMA TILL DESSA BARN... JAG ÄLSKAR ER !!!


GONATT VÄRLDEN !!!  VI SES IMORRN !!!

                                                                                    Mamman till A & P




Kommentarer
Postat av: Miranda m fam

Vilket härlig inlägg. Fick en tår i ögat...

2009-06-25 @ 14:44:53
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: Lenalustig

Snyft!!! Håller inte ditt hjärta på att spricka av glädje och lycka!!! och Bernice!!!!! det är ju din förtjänst :) ditt sätt att vara, tycka och tänka sätter spår hos grabbarna!!!

2009-06-25 @ 20:13:37
Postat av: Marita

Det är nu du får bevis på att det du tänkt och gjort är rätt !!! Njut !! Du är bäst , det har du nu fått bevisat. Det alla andra visste förut , har du också fått insikt om ... Barnen blir ju som dess förebild ... och där har du lyckats till 1000 !!!/// Kram vännen.. ( Kan inte låta bli att bli extra stolt över dig :-)

2009-06-26 @ 21:59:08
URL: http://maritajohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0