Min gubbe ...


Min gubbe gör nästan aldrig något förhastat , ibland tycker impulsiva Denise att han är omständig  Ibland blir det bra när omständiga B är i farten men ibland MÅSTE impulsiva D visa vägen.

För 21 år sedan så köpte min gubbe B en Cheva Impala -59 som han renoverade upp... Den har på senare tid inte använts, tid och intresse har inte infunnits sig. B har sagt under de senaste 5 åren att han skulle sälja "eländet".Han har varit "less" och haft ångest över bilen som bara stått  i garaget och tagit plats.Det har inte varit brist på spekulanter men när det varit dax för försäljning så har han dragit sig ur och inte klarat av det. Jag förstår hans "vånda" ,det är ju ett fint "slagskepp" som han fixat till själv.



Nu har iaf  B sålt "henne" , i lördags em , efter noga övervägande och flera års bearbetning. Denna "pärla" har fått ett nytt hem i Bollstabruk hos en RIKTIG entusiast   Där får "hon " det bra !!

Inte nog med att det är jobbigt att "göra sig av med" grejor , lika jobbigt har han att köpa nya. Oftast hinner tillfällena "gå förbi" innan han bestämt sig....VI får fundera säger han...VI ??? jag behöver sällan fundera.. HAN behöver det...

Som vanligt denna gång fick JAG "puscha" honom att komma till "skott"....RING NU ! sa jag..... efter mat sa han... SUCK ! men men jag fick som jag ville  Han ringde och färden igår morse gick till Östersund.....

 Fika paus på vägen.....

Köpet blev av och hem kom vi .....med B´s dröm.........

 en Yamaha XT 660 R -08

Så nöjd och glad som han var när vi kom hem var det lääänge sen jag såg honom, JAG "unnar" honom  verkligen denna glädje....
Naturligtvis så finns HD´n kvar , den säljer han ALDRIG.

 

Hmm ... kom just på en sak !! Han verkar speciellt mottaglig för köp vid midsommar.... både HD´n , Chevan och Yamahan har införskaffats midsommarhelgen.....

När jag tänker efter så behövs en hel del....inväntar nästa midsommar !!

Ha en trevlig dag!!!!!!!!!!!!

Kramar // Denise




Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

hi,hi du är en klok kvinna som sett mönstret ler Å så får man gratulera att gubben blivit med en till hoj! Tar betydligt mindre plats i garaget än gula glidare. Så nu rymms dina hojar där med ;-) Kram!

2009-06-22 @ 14:20:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej Denise,

är så glad att jag hittade din blogg :)

Vill bara tala om att det blev som jag trodde och lite till :/

Jag tycker du är helt fantastisk och jag är så glad och tacksam för att du delade av dig av din kunskap och din tid !!!!

Tusen tack

En sak till, kod ordet är "JJJJjjjjjjaaaaaaaaa ":)

Hälsningar,

Katarina

2009-06-23 @ 20:21:38
Postat av: Anonym

Men Halliii Halååååå!

Jag tror Bengan har gått och blivit modern :)!!!!

2009-06-23 @ 22:15:28
Postat av: LenaLustig

Men Halliii Halååååå!

Jag tror Bengan har gått och blivit modern :)!!!!

2009-06-23 @ 22:16:14
Postat av: Marita

Har Bengan gått och sålt sin GULA bil ??? Tur att han har den gula hojen kvar. För mig är alltid Bengan förknippad med gula motor fordon !! Kram till dig och familjen //

2009-06-23 @ 23:52:53
URL: http://maritajohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0