STÄNDIGT ONT I MAGEN...



Har jag...näää inte ständigt men OFTA. Det är så himla jobbigt att vara orolig jämt. Är det inte ungarna så är det mina djur så är det  , andras djur, andra , andra ,andra..ja verkar vara ALLA andra jag ska oroa mig för...när blir det RO i min mage ??

Jag är ingen BRA människa när jag är orolig...blir ARG , gråter (i smyg) , tröstäter,blir illamående , sover dåligt , grubblar HELA tiden , glömmer (mer än vanligt) , får ont & till slut så ... kräks jag . Då går det över en stund innan det börjar igen.....

Jag är en impulsiv person..på gott & ont...försöker ligga före & efter hela tiden , VARFÖR DÅ ?? VEM TACKAR MIG NÄR HJÄRTINFARKTEN eller STROKEN  slår till ?? DÅ kommer alla bara säga : Tänk att hon aldrig kunde ta det lugnt , hon stressade jämt , skulle vara med i allt oxå ....

Jag åkte på en ORDENTLIG "varning" för 2 år sedan , borde ha lärt mig då , har faktiskt "sviter" som aldrig försvinner....
Första tiden efteråt så var det jättejobbigt att inte klara av ngt , men konstigt nog så blev nog ALLT gjort ändå , fast INTE av mig..sen blev jag bättre och då fick jag TILLBAKA "sysslorna" igen & nästan fler.. SUCK !

Jag behövde hjälp av en psykolog när jag "mådde" som sämst , När vi hade pratat ett par ggr så frågade hon :
Denise.. när tänker du sluta vårda ??  Visste inte vad jag skulle svara...hade aldrig tänk på det så.... Vad menar du ?
Ja, tänk efter nu sa hon...
Du utbildar dig till undersköterska för att "vårda" , 2 barn varav 1 med AS , du tar hand om din mamma när din pappa avlider , Du tar hand om din mamma tills hon avlider , Du har svärföräldrar  , varav en med demens som du försöker hjälpa , du jobbar ideellt med att lära barn rida & engagerar dig i alla djur och människor på ridklubben..SEN till råga på allt .....du byter jobb till att arbeta med ..begåvningshandikapp !! När slutar du vårda ???

Jag blir ledsen när jag tänker på det... VARFÖR "packas" min ryggsäck så tung ?? ÄR det som en klok arbetskamrat & vän sa : För att du klarar det....
OK , det kanske jag kan "köpa" , men jag vill ha  HJÄLP att "KLARA" , vill INTE bli tagen för given ....

JAG vill oxå bli "omhändertagen " , uppskattad osv... (blir det , men vill höra det oftare)

När det känns som "jävligast" plockar jag upp mobilen & läser de 2 meddelandena jag sparat från mina söner ....DÅ värms hjärtat upp  =)


Varför är vi så dåliga på att visa/säga vår uppskattning till andra ??  Är JAG lika dålig på det ??

Ett litet ord bara för att göra någon glad...

Jag ÄLSKAR er min bokstavsfamilj !!

Gonatt världen ! Vi ses imorrn !

Varma kramar // Denise





Kommentarer
Postat av: Miranda

Hej Denise, tack för den trevliga hälsningen i min gästbok :)



Ja, visst är det jobbigt med dessa grubblerier...det skulle ha funnits en av o på knapp på oss människor också!



Denna fina dikt fick jag för länge sedan av en vän;



Du vet väl om att du är värdefull

Att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

För ingen annan är som du



Det finns alltför många som vill tala om

Att du bör vara si och så

Vi medmänniskor accepterar dej ändå

Och det kan du lita på



Du passar in i själva skapelsen

Det finns en uppgift just för dej

Men du är fri att göra vad du vill med den

Säga ja eller nej



Sköt om dig, va rädd om det du har!



Kram Miranda



2009-03-27 @ 13:28:39
URL: http://www.nogg.se/fjellripa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0