VÄNNER & MINNEN ............


Är sånt som vi behöver mer eller mindre. Jag är en ensam varg som behöver "lagom".De som känner mig väl vet hur jag fungerar....Jag är dålig på att hälsa på , hålla kontakt , "glömsk" , envis , matglad , lite lat , lätt stressad , en del säger att jag är lite pedantisk osv osv...listan kan nog göras lång ..
Men jag tror också att jag är en "vän i nöden".... skulle någon behöva hjälp så tror jag att de VET att jag  "ställer upp"...jag bjuder på mig själv utan "pardon"....

Jag ska berätta om en vän som jag inte haft kontakt med på många år men som nu har "dykt upp " tack vare bloggandet  ...

Jag lärde känna denna person tack vare arbete och gemensamma intressen....hon är en varm & go människa , lite halvgalen och man kände sig ALLTID välkommen , inget var/är omöjligt för denna människa...

Vi bestämde oss för att åka ner till min syster i Gävle & våldgästa henne i augusti under Cityfesten. Det är en gratisfest i staden där olika kulturer möts...flera olika scener med uppträdanden , matstånd från världens alla hörn , marknad & karuseller...Helt enkelt fantastiskt !!
Sagt & gjort..
Min mamma skjutsade ner oss till bussen , (M hade jobbat natt men va fanken ! hon kunde ju sova på buss & tåg)
Jag hade tagit med böcker att läsa för att fördriva tiden...Det var behagligt på bussen , tyst musik strömmade ur högtalarna ,jag med en bok & M somnade genast lutad mot rutan...strax började ett ANNORLUNDA ljud höras , inte bara av mig utan andra resenärer hörde det oxå... M SNARKADE ljudligt OCH till råga på allt så började hon DREGGLA....Ni fattar ljudet !! kan ni även förstå synen på utsidan fönstret för väntande på hållplatserna vi kom till ...
Väl framme i Ö-sund så väntade vi & X antal militärer på tåget, vi får trevliga platser vid ett bord med ett äldre par.. M skulle oxå läsa MEN VAD HÄNDER !! hon SOMNAR med benen liggandes över mig utsträckta i gången... SNARKNINGAR & DREGGEL fortsatte....den äldre damen mittemot nickade förstående...trött stackarn...Varje gång någon skulle gå förbi i gången så fick jag ta tag i hennes byxbenen & lyfta upp benen så de tog sig förbi...
Efter en stund så började annat ljud ,förutom M höras.....när vi tittar snett bakom oss så har en stackars militär, sittandes i full mundering somnat och har samma utseende & läten som M....FATTAR NI !! 2 stycken... hela vägen mellan Ö-sund & Gävle...SUCK! ;)  

Nåja.....

Vi hade en FANTASTISKT ROLIG helg hos min syster i Gävle där det hände en HEL DEL....allt från möten & teorier med fiskodlare till biobesök .... ;)


Tyvärr minns jag INGET speciellt från hemresan.....Hmmm  antingen gick allt som smort eller så ...

SOV VI BÅDA !!

Härliga minnen !! Bär de varmt i "skattkammaren"   Sänder en varm kram till M ! // Denise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0