DET ÄR RART MED BARN...


Kikade runt lite bland bloggarna och hamnade hos lilla Luran... Den lilla damen har en mkt bestämd uppfattning om hur saker och ting skall vara. Känner igen de där dragen hos en viss pojke. Mina syskon säger att denna envishet har han fått från mig MEN det säger jag det bestämdaste ifrån för jag har minsann min envishet kvar jag.. 



Ialla fall kommer jag ihåg när jag hämtade min äldre son Andreas från sin dagmamma, han var väl en 2-3 år någonting....I pannan "lyste" ett stort "kastmärke" iform av ett runt tandmärke... hur den lilla flickan lyckats sätta både under och överkäken i pannan är en gåta men skam den som ger sig... hon hade visst "sugat" tag i båda öronen och bitit till... Hmm kanske var sonen lite bångstyrig och inte ville pussas... 


                                                   


En lördagmorgon står jag i köket och stoppar in frukostdisken i maskinen , endast iförd trosa och t-shirt.... yngsta sonen Patrik , ca 2 år kommer rusande och i förbifarten "sätter" han tänderna i mitt bara lår på baksidan och hugger till ,smärtan var obeskrivlig...


                                                                                          

                                                 Det är rart med barn !




Min son Patrik fyllde 19 år igår och jag hade sagt
att jag jobbade och att vi fick fira honom ngn helg han kom hem istället, det är lugnt sa han.Men naturligtvis så var jag ledig och tänkte åka till honom och överraska honom med favorittårtan och presenter....

Kvällen före (alltså i onsdags) tänkte jag att jag skulle skicka ett sms till hans pappa och tala om mina planer, han kanske ville skicka ngt med mig till honom.... sagt och gjort.....

Meddelandet som löd var....

"Jag ledig imorgon och åker till Patrik med tårta och present så du vet // Denise"


Efter en stund piper det till i mobilen och svaret lyder.............


" Bra att du skickade det till mig mamma "  





       TYPISKT MIG !!



               

Kan vara rart med föräldrar också....... Ha en trevlig helg !!  // Denise




Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha, ha vi ÄR släkt, ler gott åt det felskickade sms:et och ENVISHETEN är nog något som är positivt både på gott och ont, men mest på gott, det tar en dit man vill i livet... Massa kramar!!!

2009-11-20 @ 11:40:25
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0