L..................



..edig idag...bättre att jobba :/ Ska inte vara ledig nu...grubblar för mycket.....känner mig initiativlös.....spyfärdig.. gråtmild.... ensam...orkeslös....grinig...lättretlig.....oförstådd...besviken.....


Fick ett sms häromveckan där det stod....Allt bra med er?.... ja va säger man.....svarade OK... Vilket %'# svar! SUCK ! men visste inte vad jag skulle säga....SKA..KUNDE jag berätta sanningen ??? NÄÄ 


JAG hade planer och drömmar.....Jag FATTAR inte att jag inte lär mig.....Har ju varit med om det förr....Är det något fel på mig eller?!

Jag försöker hålla modet uppe......... kan jag göra annat ?!


En del tycker det är helkorkat att "lämna ut" sig så här ...ÄSCH ! kom igen, vilket tidevarv lever vi i....

Varför är vissa saker så himla känsliga....Om ngn är sjuk vet man nästan inte vad man ska säga till personen, man blir obekväm i situationen....Förhållanden spricker i ens närhet och det blir svåra val , måste man ta ställning eller ?....
Det är inge bättre att vara den drabbade i situationen....Blir man sjuk så försöker man kanske att inte belasta andra, hålla god min fast man bara vill gråta....Sorg , skam , skuld när förhållandet spricker....

Varför känner man sig så obekväm? ,varför pratar man inte om det?...Alla har vi ngn gång genomlidigt sådana känslor...


Kan tänka mig vad mitt skrivande ska dra till sig "åhörare" från alla håll....en del "gottar" sig naturligtvis och en del vänliga själar blir lite oroliga och fundersamma.....

Alla är vi människor med olika behov som ska "matas"....omsorg, hjälpsamhet ,rädsla, tacksamhet , glädje , skratt ,sorg ,nyfikenhet ....  listan kan bli oändlig....Ibland "rår" man inte för sina känslor..... MEN...


Läsandet är valfritt......





Denise





Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Denise,

det stämmer till fullo,tänkte skriva nått peppande här,fast det är svårt att finna rätta orden?!



Det är svårt att veta vad man ska säga,rädd att man inte kan fånga upp en som kanske faller?!



Ibland tänker jag, vilken tur att ingen frågar mig hur jag mår...



Jag vet inte vad det handlar om, men jag hoppas och tror att det blir bättre snart!!

Kramar/Katarina

2009-09-29 @ 13:04:07
Postat av: Denise svarar Katarina

Hej min vän ! Visst är det så....man behöver inte alltid säga något,kan räcka med en blick eller varför inte bara lyssna eller "vara"...Detta kanske räcker för att inte falla..



Jag tror inte jag och du behöver prata om hur vi mår, JAG VET hur DU mår och DU VET hur JAG mår... VI har ngt gemensamt...och det är skönt att veta att det finns ngn likasinnad...ord behövs inte alltid...



KRAM KRAM !!

2009-09-29 @ 16:55:36
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: Therese

Luran sitter i toppluva å snaskar en klubba för pengarna som låg i brevis, hon tar sina kladdiga små fingrar och kramar om dig ordentligt - för idag tror jag du behöver en riktig kram... En Luran kran är rena medicinen - lovar ;-) Hoppas vad det än vara månne löser sig på bästa sätt, vet själv hur det är att oroas och inte veta något för så är min värld för tillfället... Kram!

2009-09-29 @ 17:25:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Denise svarar Therese



Tack tack....en Luran kram sitter fint... Det ordnar sig nog, vi är ju seg i denna släkt och rediga problemlösare för den delen ;)

När klubban tar slut så får hon gääärna en till.=)



Kram kram

2009-09-29 @ 22:12:20
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Postat av: josefin

fråga vad du vill och alltid velat veta om cheerleading , eller om oss !

kram

2009-10-02 @ 16:25:53
URL: http://brelin.blogg.se/
Postat av: LenaLustig

Bernice, Bernice!!!

Känner så väl igen dina symptom, och lider med dig! Varför kan inte livet vara enkelt, jag skulle vilja klara en dag, en enda dag utan oro i magen och ett lätt illamående, men så är det när man har det som man har det! suck...! sms:ett du fick och frågan hur är det med Er? frågar dom för att dom vill veta eller är det bara en fras, för det sista man gör är ju att berätta hur man verkligen mår! konstigt va? skickar kramisar fån Ersvägen :)

2009-10-07 @ 08:35:00
Postat av: Nina

Tjingeling!



Ja nu har ju denna person inte tillgång till min bligg längre så nu kan hon ju enbart hålla snattran tycker jag!

Hoppas verkligen att du mår bättre nu!

Inge roligt då folk mår dåligt! Och ännu värre är det att det finns folk som gottar sig åt det! Fruktansvärt!



Kramar!

2009-10-12 @ 14:54:39
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, du anar inte så stilig vår Gottner är - men det måste ju vara ett släktdrag ;-) Kram kram, hoppas det vänt och du mår bättre!

2009-10-13 @ 17:11:29
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0