KÄNSLOR............



 I morse fick min promenad gå ned till hästarna för att ge de sitt morgonhö. På väg tillbaka fick jag den höstlika och mellankoliska känslan , så jag gick förbi graven för att "titta till" mamma & pappa... känslan av "grå " finns inom mig... Varför ?? för begravningen imorgon ?? ...jag vet inte.....

I min väntan på annat slår jag upp tidningen och får syn på annonsen och blir genast ledsen. Tankarna virvlar upp från mitt minne...första gången vi träffades, när jag trodde jag såg i syne bara för att jag hade svårt att skilja på er systrar...Jag var ung & grön .. Ni skulle "lära mig" äta mannagrynsvälling ,den innehöll "mesen " . Visst lärde jag mig , men så åt jag bara er välling också...Vi hade mycket kul ihop på sjukan...Senast vi träffades stod jag med ändan i vädret i rabatten och du kom gående förbi. Vi blev stående och pratade om allt möjligt....flytten, barnen, arbetet ,bekanta och minnen...

Jag tänker på dina nära och kära....


Minnena kan ingen ta ifrån en...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0