TÄNK ATT........



När man är ung så lyssnar man inte så himla noga på vad de äldre berättar....en gång när vi var ute och övningskörde min pappa och jag så började han & berätta om när hans mamma dog... jag träffade aldrig min farmor eftersom hon dog 14 år INNAN jag föddes. Jag lyssnade på honom men mer var det inte med det..
5 år senare dog pappa .....
Idag förstår jag undermeningens innebörd i berättelsen....sorgen HAN kände över att ha förlorat SIN mamma. Att man ska uppskatta det man har,respektera varandra , tänka efter före...Under åren som gått sedan dess har jag många gånger ångrat att jag inte lyssnade mer på hans berättelser, att jag inte frågade mer.....
Min pappa var en riktig "berättare"....det fanns mycket roligt & klokt i den "gubben"... =)

När jag var arg, ledsen eller besviken på någon...sa han att jag inte skulle ödsla energi på "denna någon"...
Man ska omge sig med "goda" människor & ting i livet sa han....Det "goda" gör att man längtar sa han....det är värt att längta efter...


 Jag längtar efter att komma hem till Gimo ,köra bil många många mil ,träffa Ante , Träffa Thea , träffa Annapanna, träffa Kerstin , tatuera mig , äta kinamat.....träffa "Walle".....


Idag försöker jag leva efter "pappas" kloka ord.... Omge mig med människor som är "goda" för mig. vissa finns inte kvar i livet men då ska man minnas och ta lärdom istället....

Det jag minns från alla berättelser jag hört försöker jag plocka fram ur "arkivet" i hjärnan och berätta vidare till mina barn... de kanske inte heller lyssnar så intensivt nu men precis som för mig så kanske de plockar fram det ur sitt "arkiv" när tiden är inne och för det vidare till sina barn.....


På så vis "lever" vi alla kvar !


Gonatt Världen! Vi ses Imorrn!! // Denise




Kommentarer
Postat av: Therese

En bräda finns i brevlådan :-)

2009-09-26 @ 19:39:42
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0