Npf.............



betyder Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning..... alltså personer med  ex Asperger syndrom, ADHD , ADD, DAMP,Tourettes syndrom och autism....


Som de flesta redan vet så har jag en son med AS , Asperger syndrom som i år fyller 20 år. Under hans uppväxt så har jag mer eller mindre "stångats" själv med allt vad det innebär att han ett barn med ngn form av handikapp, nu är jag inte så förtjust i ordet handikapp för det ger mig dåliga "vibbar" , jag anser att man ska se möjligheter och inte svårigheter... men men... iaf så känns man väldigt väldigt ensam.... tusen frågor men nästan inga svar....

Under en tid så har jag träffat och pratat med andra föräldrar som har kommit i min väg om deras barn och ungdomar....och har upptäckt att de känner sig lika ensam som jag gjorde.....


Funderingarna hos mig har varit många om hur jag ska försöka hjälpa dessa föräldra och anhöriga och tog kontakt med ABF för ett samarbete.... Fick napp direkt !!


MÅNDAGEN DEN 10 MAJ KL. 18.00 PÅ ABF  kan ALLA föräldrar/ahöriga till ngt barn/ungdom med Npf  komma och fika & prata.



 Ensam kan vara stark....men tillsammans är vi STARKARE !!!



                          Välkomna alla Bokstavsfamiljer !!!!!


                                                                                 Denise





Kommentarer
Postat av: Katarina

Ser fram emot detta :)

Helt suveränt att du ordnat detta, att man på orten kan få träffas och prata.



Vi ses på Måndag ! kram

2010-05-04 @ 11:36:43
Postat av: lenalustig

Haloo!

ser verkligen fram emot detta :)

2010-05-08 @ 10:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0