HON LER FRÅN HIMLEN...........



Min yngre son Patrik var en riktig mormors pojke.Han träffade henne så gott som VARJE dag. Patrik var en liten Emil när han var liten.Han ville aldrig ngt ont men som för Emil så var tanken god men resultatet sämre....

bla som den gången han kom hem och sa att vi skulle köpa en ny väckarklocka åt mormor för att hennes drunknat....
Drunknat! varför doppade du den i tvättfatet ? Jamen !det stod ju waterprof på den och jag ville kolla om de stämde.....

eller den gången som hennes bil inte fungerade och bilverkstaden slet sitt hår över vad felet var....det visade sig att sonen stoppat sten fulla tanken....varför? för att det var ett så lägligt hål att stoppa sten i....

Mormor blev aldrig arg på honom,hon kunde inte helt enkelt och Patrik visste hur han skulle linda henne runt fingret....

Patrik ÄLSKADE gröt när han var liten... sugen som han var en dag så gick han in till henne ,lade armarna i kors, lutade sig mot dörrposten och sa :

-  Hörrödu momma ! skulle man kunna få sig en pissa ?

-  Pizza! sa mormor... E du tokig unge ! (mormor åt INTE pizza)
   På sin höjd så får du en GRÖT !

            snabb som en vessla och innan mormor hann ångra det hon sagt sa han....

-  Ja tack !!

             Där stod mormor med lång näsa......


När Patrik var ca 4 år så tog han sin sparbösse skattkista under armen för att köpa en present till momma.... han köpte en fjärilsbrosch... Alltid när hon kläde sig fint . så tog hon även på sig broschen.

Den 8 januari på eftermiddagen gick mormor bort och broschen fästes för sista gången på hennes bröst....den följde henne till sista vilan...

Patrik skulle det året fylla 13 år....han sa efter begravningen att han hade en plan för framtiden....
Många gånger under årens lopp när något hänt i hans närhet, både sorgliga och roliga har han uttryckt sin saknad över att inte mormor funnits.... Vid sin studentdag så viskade han i mitt öra , att han saknade henne och önskat att hon varit med....Han har ett enda foto i sin lägenhet och det är på mormor....

För ca 1 månad sedan skrev han om henne i sin blogg , om saknaden och sina minnen. Han skrev också....
Du får förlåta mamma....fast jag älskar dig och tycker att du är bäst i världen så står mormor mig närmast hjärtat.

I torsdagkväll ringde han .... Nu är det klart mamma...planen...

Hen har som en hyllning till sin mormor .....

 


Tatuerat in en nattfjäril , Inga-Britt 1928-2003 på sitt bröst... närmast hjärtat !


Tårarna strömmade ner för mina kinder......


Mormor ler från himlen....och jag kommer gärna i andra hand !  

         Gonatt världen !! Vi ses imorrn !! // stolt mamma



Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Guuuuud så fint, här sitter jag med tårarna sprutandes!!! Och jag kan avslöja att beroende vad jag har i mitt "paket" så kommer nog din pappa att hedras... DÅ kan de le ikapp där uppe Inga-Britt å Holger <3 Kram De är INTE glömda...

2010-02-08 @ 18:36:14
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Annica Skoglund

Jag fascineras så av den här historien, Denise, och jag säger som ovanstående talare, trots att jag inte känner din son, eller kände mormodern, så trillar tårarna och mitt hjärta svämmar över...

2010-02-11 @ 09:21:07
Postat av: Sockenvägens Söta

Luran med anhang tittar in och lämnar en STOR alla hjärtans kram!

2010-02-14 @ 09:38:37
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0