LIVETS GÅNG......



Jag har alltid varit pappas flicka..... "Sladdbarn" som jag är,  så var jag naturligtvis bortskämd. Minns en gång när jag skulle följa min pappa ner till den lokala Tv affären, min mamma lyfte fingret och sa förmanade till pappa : - Nu köper du inget till henne , hon har ju fått en skivspelare...( Jag hade precis fyllt 14 år)
- Nej då sa pappa det blir inget......

När vi klev in genom dörren på affären pekade pappa mot Lp-skivorna och sa : Välj ut ett par stycken du vill ha du piga ....

Pappa älskade barn.... innan barnbarnen ens kunde lyfta sitt huvud så började han med sina danser, han sjöng och stampade takten och barnen blev så ivriga och sprattlade , jublande glada. Sedan var det dags för " kaffebytta"... Han hällde kaffe med mjölk på ett fat, strösocker och en Dröm (småkaka) Han mosade ihop detta till en gröt och ni må tro vad barnen smacka och njöt. Andreas första smakupplevelse var "kaffebytta" och han var nog bara ngn månad.

När Andreas var 2 månader ringer min mamma och säger att nu får du komma hit för pappa har blivit tokig.... När jag kommer in i rummet så har pappa köpt en traktor till pojken. Stor som en TREHJULING ! Ja jisses!

Pappa kom körandes de 3 milen varje morgon och hälsade på Andreas, ibland hade man inte hunnit ur sängen innan han stod där och ringde på.

Tyvärr gick min pappa bort alldeles för tidigt här i livet, 69 år gammal avled han av sviterna efter en trafikolycka 1989... 1 år senare så föds mitt andra barn Patrik och när jag har honom på mitt bröst efter förlossningen så känner jag en sorg mitt i glädjen...Han kommer aldrig att få träffa sin morfar....

Patrik är det enda barnbarnet som inte fått "kaffebytta" och dansat med morfar..... Jag vet att dom hade gillat varandra...

Patrik blev istället "mommas dräng"...13 år gammal förlorade Patrik henne 2003, hon vandrade vidare till morfar... som en hyllning till sin mormor lät patrik tatuera sig....
Jag skrev om patriks hyllning här på bloggen och fick en kommentar från min kusin dotter Theres som väntade sitt andra barn.. ... 

 -Guuuuud så fint, här sitter jag med tårarna sprutandes!!! Och jag kan avslöja att beroende vad jag har i mitt "paket" så kommer nog din pappa att hedras... DÅ kan de le ikapp där uppe Inga-Britt å Holger <3 Kram De är INTE glömda...



"paketet" är nu öppnat och hans farmor säger att han är söt som socker.....


VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN HOLGER BJÄRSTIG !!!!!      





NU ler de ikapp från himlen !!






                         











Kommentarer
Postat av: Linda

Var det dina föräldrar, jag minns dom som himla gulliga och snälla. De bodde i Svanabyn brevid skolan ett tag. Minns att de hade en gråhund som jag gillade, kom inte ihåg vad hon hette.



Kram

2010-03-13 @ 17:20:07
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Denise



Japp Linda ! min goa pappa Holger och mamma Inga-Britt...



Hunden var en snäll rund o go sak vid namn SPANA :-)



ALLA skolbarn var hos henne om dagarna

2010-03-22 @ 09:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0