FÖRSTA RESAN.........



med "nya" hojjen jag köpte i mars avverkades 5-6 juni då B & jag drog en sväng över helgen.....

Bengan & jag begav oss iväg på lördagmorgonen mot Vännäs där vi skulle ta av och köra den Inre vägen mot Umeå.....

Det var en trevlig Mc väg, både rolig och fin.... vädret var på topp fast det var så tidigt i Juni.

Vi stannade i Klabböle på energicentrum och vid Tallbergsbroarna innan vi drog oss ner till Campingen i Gullvik utanför Ö-vik....

 serveringen i Klabböle...

Vägen ner till dammen
                                          



 Bengan.............



Det var ju så tidigt på säsongen så de hade ju inte öppnat för besökare men vad gjorde det...

 jag vid Tallbergsbroarna....

 

Ja just ja ! Jag glömde ju nästan att vi åkte genom Olofsfors bruk, så där stannade vi till och tittade en stund....

                                                     herrgården i Olofsfors

Stall & ladugård..

Bengan kollar på vattnet..



Affären & macken , ser ni pumpen ?


läs mer här...

 http://www.olofsforsbruk.nu/www.olofsforsbruk.nu/Olofsfors_Bruk/Olofsfors_Bruk.html 


Efter en natt i stuga vid havet... Gullviks camping

 


Gav vi oss iväg mot Skuleberget för att åka upp med linbanan... Jag är inte höjdrädd men nog kändes det i magen allt...

Utsikten var fantastisk & eftersom det var självaste nationaldagen så var vi ju tvungen att fira den på serveringen där på toppen...

 Sverigebakelse & kaffe...

Utsikten på toppen..

 slående vackert

 På väg ner...


lite läskigt....



Snart nere...


Vi åkte vidare för att ta turistvägen hem över Sollefteå....

               
                Vi svenskar åker utomlands för att uppleva saker när vi i själva verket har en massa saker att upptäcka MITT FRAMFÖR NÄSAN PÅ OSS !

               
                 Sverige ÄR mångfald !! // Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0