EVIGHETER........



sedan jag skrev något här.... Jag har helt enkelt inte tyckt jag haft ngt viktigt eller roligt att förmedla.

Tyvärr så är det så att när andra blir glada och pigga när det närmar sig vår så blir jag lite  deppig och funderar en del över min egen uppgift här i livet, är det så här livet ska vara ?,har jag något att ge andra ?, och framförallt ..VILL jag ha det så här ? och vad kan jag förändra....

När jag mår som jävligast och det känns som om kroppen skriker efter vila, ömhet och egen tid .... DÅ träffar jag på eller hör av människor som ger mig styrkan tillbaka...

En vän sa en gång , när jag var som tröttast och mest uppgiven över min situation , när jag ifrågasatte min inre styrka , när jag undrade hur jag skulle orka och lösa det och tankarna skriker..varför JAG varför JAG varför JAG....

Denna kvinna kramade om mig och sa att jag ALDRIG skulle tvivla på min styrka för det var därför jag fått denna lott tilldelat mig.... GENAST insåg jag att det låg ngt i det hon sagt.  
Jag hade ju klarat av alla problem och hinder som kommit i min väg.....När det känns jobbigt brukar jag tänka på de orden hon sa........JAG ÄR STARK ! fast jag ibland känner mig svag ...

En kväll för ngn vecka sedan så träffade jag på en mamma  som jag varit i kontakt med tidigare eftersom hon har precis som jag en son med funktionshinder.Vi stannade och pratade en lång lång stund där i kylan.Jag blir så himla glad när jag träffar henne  för jag känner sådan samhörighet. Det är en fantastisk känsla när samtalen innehållar ALLT... då menar jag ALLT ! man kan vara arg, rädd, less, besviken , uppgiven och när det känns som allt rasar samman så kan man skratta åt eländet. 

Under detta samtal dök en gammal ide´upp igen....denna ide har legat och gnagt en låång låång tid och jag hoppas kunna förmedla till er inom en snar framtid....bollen är satt i rullning....



Idag är jag ledig....solen skiner och vädret är härligt..... tanken var att jag skulle städa, tvätta och göra andra bestyr,  men vet ni vad ?


JAG STRUNTAR I DET !!    


Jag går ut och letar mig en plats där jag kan sätta mig ner och vandra bort i tanken och glädjas över  hur fantastiskt BRA och lyckligt lottad jag trots allt är. Jag har ett arbete att gå till,  tak över huvudet , mat på bordet, snälla vänner och bekanta och en fantastisk familj att vara stolt över....


BEHÖVER MAN NÅGOT MER ??



Ha en bra och solig dag !! Kram                


 

 









Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Hoppas du hunnit njuta lite av solen, för nu verkar den ha rymmt igen :-/ Och du, jag ska genast omedel bums vidarebefodra din kommentar till gubben så han et vad han har att vänta då han är opererad skratt KRAM

2010-03-22 @ 12:35:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Eva

Men du gör väl bra saker varje dag Denise? I jobbet, i hemmet, i stallet.. Alla små guldkorn i vardagen;)



Och starkast är den som kan bekänna sin egen svaghet.



Kram

2010-03-24 @ 16:16:22
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Denise svarar Eva

Tack för att du påminde mig, du e´så snäll & go :-)

Visst har du rätt min vän , man ska ta tillvara alla små guldkorn i vardagen.



Kram till dig & Adrian

2010-03-24 @ 21:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0