MIN VÄN.........

Under min uppväxt så bodde jag i Gimo , det ligger 5 mil från Uppsala utåt kusten. Där bodde det redan på den tiden väldigt mycket invandrare bla  Finländare och Libaneser. Där i skolan träffade jag min vän Jaana Ainali. Hon var född i sverige av finska föräldrar. Vi bodde nästan grannar och följdes åt till skolan varje dag. 

Efter årskurs 8 flyttade jag till Dorotea. Hon utbildade sig till barnskötare och flyttade till Åbo i Findland. Efter en tid så började vi brevväxla sporadiskt med varandra och på så sätt fortsatte vår kontakt. Ibland har det varit intensivt skrivande och ibland år mellan breven, men på något märkligt och konstigt sätt så har vi bara fortsatt där vi slutade.

Vi har bara lyckats träffas en gång på alla dessa 28 år, fast hennes föräldrar bor kvar i Gimo och jag åker "hem" varje år. 
Hon bor kvar i Åbo ,  gift Och har två vackra barn, Saranda och Arber

Hon är en sådan vän som ALDRIG glömmer bort mig då jag fyller år, jul osv...varje gång födelsedagskortet ligger där i brevlådan den 7 mars tänker jag att jag SKA komma ihåg att skicka ett kort till henne.... som vanligt så glömmer jag ALLTID.. SUCK !

Som tur är så VET hon att jag är en "virrpanna"

 



 Jaana Kaqiu


Minns du ?

Minns du allt vi gjorde ?
Minns du alla våra minnen ?
Minns du allt vi skrattade åt?

Minns du
?


                                 Vi har delat både sorger och skratt, du är en oskattbar skatt
                                                                
                                                                 Du är så mycket mer än en vän
,
                                                                 du är så mycket mer än bara en person ,
                                                                 DU är något riktigt speciellt för mig....




                                        Vänskapen är stor !!!


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MIN KÄRA KÄRA VÄN !!!!  







        KRAMAR I MASSOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 















Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Aha, äntligen får jag ett svar farför jag alltid glömmer födelsedagar odyl - det är ett släktdrag!

Och momma är otrolig, vet du, hon gör fortfarande matdosor til sina "pojkar", helt otroligt! Sån vill jag med vara på ålderns höst :-) Kram!

2010-03-24 @ 16:27:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej Denise och tack för senast :)

Känns som man fyller upp energi förråden efter varje gång man träffar dig !!

Efter vår senaste sammankomst (frös som en hund när jag kom hem :) Så föll en del polleter ner. Jag tyckte faktiskt att det kändes lite skrämmande men samtidigt förstod jag lite mer av problematiken.

Blir så vansinnigt ledsen varje gång jag får en ny insikt..men det hjälper en sen framåt !!

Jag är så tacksam för varje tips och råd jag fått.



Ha det bra, kram

2010-03-27 @ 18:09:12
Postat av: Sockenvägens Söta

Lill Holger tackar å bockar ;-) <3

2010-03-30 @ 17:52:53
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0