Träffen..........




Nyss hemkommen från ABF och "mötet" med andra föräldrar.Jag blev överraskad att så många kom , vi var 9 stycket med blandade och lika bekymmer. Så här första gången är det svårt att finna en röd tråd att jobba utifrån.... fast behövs en röd tråd ? kanske behöver vi ha det lite rörigt i vårt "röriga" liv... alltså rörigt på ett possitivt och osamanhängande sätt.

Min tanke med träffen var just att kunna träffas och prata om det som känns viktigt just nu, att se att fler än jag lever och kämpar så gott det går.

Jag är en possitiv människa som ser gott i alla , hittar det lilla i det som sker, hjälper & stöttar när jag kan .

Naturligtvis är även jag orolig för vad som händer i framtiden, att leva på gränsen , kontrollera , tappa kontrollen  osv..................



Jag tror att med rätt stöttning och hjälp finns en framtid för alla... oavsett handikapp


Just nu sitter jag här med ett tomrum i mitt huvud och försöker sortera mina tankar och känslor över kvällen....

Jag är glad över att jag tog beslutet att ordna en träff , sen huruvida upplägget utföll kan disskuteras men nu är det avklarat och nu ser jag fram mot nästa träff.....



Gonatt Världen !! Vi ses imorrn !!







Kommentarer
Postat av: Annica Skoglund

Tycker att träffen var alldeles, alldeles underbar :). Jag tror att det är så mycket som bubblar inom oss alla, så det är nog svårt att följa en röd tråd i början skratt...Tror vi behöver få prata,prata och åter prata för att få ur oss allt. Sen kanske vi kan börja använda vår logiska del av hjärnan fniss. Jag är då jättenöjd med hela kvällen - tiden bara flög iväg! Skönt att dela med sig och skönt att ta till sig av allt som andra säger. Skönt att få skratta lite! Kram till dig, Denisé

2010-05-12 @ 07:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0